Ouders

Onze school:
iets voor uw kind?

Bij ons op school hebben we vwo, havo en mavo. Daarmee leggen leerlingen een stevige basis voor hun toekomst. Leerlingen kunnen overstappen van de ene naar de andere opleiding, bijvoorbeeld na de brugklas. Maar er valt veel meer te kiezen. Ontdek met ons de mogelijkheden.

Ouders

Onze school:
iets voor uw kind?

Een stevig basis voor later

Ons onderwijs legt een stevige basis voor later. Dit betekent bij ons: onderwijs in je eigen klas van enthousiaste docenten die je ook buiten de les persoonlijk op weg helpen. We hebben fLExuren voor extra uitleg, ondersteuning of juist verdieping. Op die manier volgt iedere leerling zijn eigen route.

> Meer over onze opleidingsniveaus

Optimale ontwikkelingskansen

Iedereen heeft zijn eigen talenten; wij bieden graag alle mogelijkheden die te ontdekken en te ontwikkelen. Is het nog niet duidelijk welk niveau het beste bij uw kind past? Dan is starten in een dakpanklas mavo/havo of havo/vwo een oplossing. Is het juist duidelijk dat uw kind past op de mavo of juist het vwo? Dan kiest u direct voor de passende brugklas. Iedere leerling krijgt talenturen en fLExuren om in te zetten.

Maatschappelijk bewustzijn

De kinderen van nu zijn de toekomst. Bewust bezig zijn met de wereld om hen heen is dan ook waardevol. Eén van de manieren waarop wij hier als school aan werken, is het aanbieden van de Maatschappelijke Stage. Iedere leerling doet hier aan mee en levert zo een mooie bijdrage aan de maatschappij. Denk aan koffie schenken in een verzorgingstehuis, meehelpen met wilgen knotten of training geven aan een groep kinderen. Een hele leerzame ervaring voor uw kind.

Contact met ouder en kind

Het is belangrijk dat uw kind zich veilig en prettig voelt op school. Daarom krijgt hij/zij direct een mentor toegewezen, die helpt bij vragen en onzekerheden. Ook hebben wij regelmatig contact met u als ouder. Zo bent u welkom op ouderavonden, tijdens 10-minuten gesprekken en kunt u altijd een afspraak maken wanneer u vragen heeft. Schoolresultaten van uw kind ziet u eenvoudig in via Sometoday. Via nieuwsbrieven en e-mails geven we u regelmatig extra informatie.

> Meer over begeleiding en contact

Veiligheid en bereikbaarheid

U vindt onze school in een fijne en veilige woonwijk in Elst. Wij zijn goed te bereiken voor leerlingen uit Elst, een dorp in de Overbetuwe of Lingewaard, Arnhem-Zuid of Lent. Om de veiligheid binnen school te waarborgen hebben wij schoolregels opgesteld. Ook werken wij met een pestprotocol en zijn er vertrouwenspersonen die hulp bieden.

Meer weten over opties voor eigen ontwikkeling op Lyceum Elst?
Neem dan gerust contact met ons op. We geven je graag meer informatie.