Leerlingen

Begeleiding

Natuurlijk is het belangrijk dat jij je goed ontwikkelt en dat je je prettig voelt op school. Dit gaat niet altijd vanzelf. Soms kunnen een steuntje in de rug en wat extra begeleiding een groot verschil maken. We helpen je graag en laten zien welke begeleiding we bieden.

Leerlingen

Begeleiding

Je mentor als eerste aanspreekpunt

Loop jij tegen obstakels aan? Of het nou om je leerprestaties gaat of over sociale contacten, je mentor is je eerste aanspreekpunt. Hij of zij kan naar je luisteren en kijkt welke begeleiding je nodig hebt. Indien nodig verwijst je mentor je door naar bijvoorbeeld de schoolarts of decaan.

Hulp bij het maken van huiswerk

Misschien vind je het lastig om je huiswerk goed in te plannen. Weten hoe je moet studeren en plannen is een belangrijke vaardigheid, die je ook tijdens je vervolgopleiding goed van pas komt. Het is slim het aan te geven bij je mentor als je hier moeite mee hebt. We bieden binnen school studievaardighedenbegeleiding waar je veel aan kunt hebben.

Spijker je kennis bij met bijles

Kom jij maar niet door die lastige scheikundestof heen? Loop je achter doordat je een tijdje ziek was? Dan is bijles iets voor jou. We bieden binnen school bijles, gegeven door leerlingen (tutoren) uit de bovenbouw havo en vwo. Doordat zij het vak goed beheersen, kan jij je kennis bijspijkeren. > Meer over bijles van een tutor

Aandacht voor dyslexie

Als je dyslexie hebt, kan het leren een grotere uitdaging voor je zijn. Wij hebben hier aandacht voor en zorgen er graag voor dat jij er zo min mogelijk door gehinderd wordt. Zo maken we een aantal aanpassingen voor leerlingen met dyslexie en kan je een aparte examentraining ontvangen. Ook mag je hulpmiddelen gebruiken.

Sociale vaardigheids- of faalangsttrainingen

Voel jij je onzeker, niet lekker in je vel of ben je snel bang om dingen verkeerd te doen? Je kunt op school deelnemen aan een sociale vaardigheidstraining, om weerbaarder en zelfverzekerder te worden. Ook kan je werken aan faalangst, zodat je een stuk zekerder verder gaat met leren. De trainingen vinden plaats op school onder begeleiding van onze deskundigen uit het ondersteuningsteam.

Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding

Tijdens je schooltijd bieden we jou LOB, dit betekent ‘Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding’. Het houdt in dat wij jou helpen met het kiezen van een profiel, passende studie en misschien zelfs al een gewenst beroep. LOB is onderdeel van de mentorlessen. > Meer over LOB?

Meer weten over opties voor eigen ontwikkeling op Lyceum Elst?
Neem dan gerust contact met ons op. We geven je graag meer informatie.