Actueel Agenda menu

Begeleiding

Het is belangrijk voor ons dat jij je goed ontwikkelt en je prettig voelt op onze school.

Dit gaat niet altijd vanzelf. Soms kunnen een steuntje in de rug en wat extra begeleiding een groot verschil maken.

Je mentor als eerste aanspreekpunt

Of het nou om je leerprestaties gaat of over sociale contacten: je mentor is je eerste aanspreekpunt. Hij of zij kan naar je luisteren en kijkt welke begeleiding je nodig hebt. Indien nodig verwijst je mentor je door naar bijvoorbeeld het ondersteuningsteam of onze counselors.

Een veilige omgeving

Een veilige omgeving bieden is één van onze belangrijkste uitgangspunten. Pestgedrag willen wij graag vroeg opsporen en aanpakken. Wij hebben daarom een anti-pestprotocol en een anti-pestcoördinator op onze school. Verder is er een veiligheidscoördinator die helpt bij het oplossen van conflicten en bijdraagt aan de veiligheid binnen school. Daarnaast kan je als leerling met allerlei vertrouwelijke kwesties terecht bij de counselors op school.

Ondersteuningsteam

Ons ondersteuningsteam bestaat uit experts zoals orthopedagogen en remedial teachers, die voor jou klaarstaan als je ergens extra ondersteuning bij nodig hebt. We overleggen dit altijd met je mentor en je ouders. Sommige leerlingen hebben individueel contact met het ondersteuningsteam, anderen doen in groepsverband mee met de trainingen die worden aangeboden. Denk aan sociale vaardigheidstraining en faalangsttraining.

Dyslexie

Als je dyslexie hebt, kan het leren een grotere uitdaging voor je zijn. Wij hebben hier aandacht voor en zorgen er graag voor dat jij er zo min mogelijk door gehinderd wordt. Zo kan je extra tijd krijgen bij het maken van toetsen en kan je een aparte examentraining krijgen. Ook mag je hulpmiddelen gebruiken. Hiervoor heb je een dyslexieverklaring nodig. Als school hanteren we een dyslexie-protocol.

Bijles? Extra ondersteuning!

Kom jij maar niet door die lastige wiskundestof heen? Loop je achter doordat je een tijdje ziek was? Binnen onze school bieden we weliswaar geen bijlessen, maar wel veel extra ondersteuning! We organiseren bijvoorbeeld versterkingslessen om jou beter te laten worden in een bepaald onderdeel van een vak. Daarnaast staan onze docenten voor je klaar tijdens de fLExuren en kunnen leerlingen die goed zijn in een bepaald vak je helpen en extra uitleg geven, dat noemen we tutoraat. Ook hebben we plekken waar je onder begeleiding je huiswerk kan maken.

LOB

Tijdens je hele schoolperiode krijg je bij ons Loopbaan Oriëntatie Begeleiding (LOB). Als je je diploma op onze school hebt gehaald, kies je voor vervolgonderwijs en/of ga je aan het werk. Een grote stap, waar we je graag goed op voorbereiden. Je mentor bekijkt samen met je tijdens de mentorlessen wie je bent, wat je kan en wat je wilt. Je leert jezelf allerlei vaardigheden aan en kan zo beter zelf keuzes maken voor de toekomst.