Actueel Agenda menu

Activiteiten

We organiseren brugklasactiviteiten, schoolfeesten, studiereizen, sportdagen, klassenuitjes en nog veel meer om jouw schooltijd extra leuk te maken!

Excursies en schoolreisjes

Leren doen we ook buiten de schoolmuren! Met geschiedenis naar Archeon, met aardrijkskunde naar Geofort of met maatschappijleer naar de Tweede Kamer. Ons onderwijsaanbod zit vol met vakexcursies. Tijdens je schoolloopbaan ga je met heel veel schoolvakken minimaal één keer op excursie (een leerzaam schoolreisje). Je leert zo meer over het vak, maar dan in de praktijk! En soms is het ook gezellig om je klas op een andere manier beter te leren kennen. Zo gaan we samen zwemmen of schaatsen en naar een pretpark!

Studiereizen

Elke leerling maakt bij ons minimaal één keer een buitenlandse studiereis. We laten je kennismaken met verschillende culturen en de geschiedenis van een wereldstad. Samen met je klasgenoten ga je in de bovenbouw op studiereis. Tijdens onze studiereizen leer je van alles over de stad en het land waar je bent.

Klassenuitjes

Als klas een team zijn, waarin iedereen zich veilig voelt en waar de sfeer goed is. Daar werken we aan door uitstapjes te organiseren voor de hele klas. Wat je gaat doen hangt helemaal af van de mentor, wat er op dat moment actueel is en wat jullie als groep leuk vinden.

Let’s play

Al spelend – met muziek of theater – elkaar beter leren kennen, beter worden in de leukste games of fitter door sporten. Bij ‘LEt’s play’ (LE= ‘Lyceum Elst’) draait het om plezier maken in de pauzes en buiten school om. Zo hebben we onder meer een schoolband en schooltheater.

Maatschappelijke stage

De maatschappelijke stage is een soort vrijwilligerswerk: je bent actief buiten school, leert in de praktijk en doet mee in de maatschappij. Daarnaast geeft het je ontwikkeling een echte boost: je krijgt meer zelfvertrouwen, je leert respect hebben voor anderen en je ontdekt wat je als vrijwilliger kan bijdragen aan de samenleving. In leerjaar 1 krijg je meer informatie over de maatschappelijke stages. Wil je nu alvast meer weten, lees dan alvast de brochure.

MAS-brochure