De brugklas die bij je past

Het einde van de basisschool is in zicht, het is dus tijd voor de brugklas. Misschien weet je nog niet welk niveau het beste bij jou past. Of je leraar denkt dat je een hoger niveau aan kan. Starten in een dakpanklas is dan ideaal. Aan het einde van het brugjaar bespreken de docenten welk niveau het beste bij je past.

De brugklas die bij je past

Brugklassen op meerdere niveaus

Het is goed om te weten dat de brugklas op onze school altijd één jaar duurt. Na dat jaar ga je dus naar de tweede klas op het niveau dat bij je past. We hebben op dit moment brugklassen op de volgende niveaus:

• vwo
  • havo/vwo
  • mavo/havo
  • mavo

Doorstromen naar het juiste niveau

We bekijken in de dakpanklas een jaar lang welk niveau het beste bij jou past. Zo kan je les krijgen op verschillende niveaus, we gebruiken lesmethodes die dit mogelijk maken. Heb je gemiddeld een 7,2 gehaald in de dakpanklas? Dan mag je door naar het tweede jaar op het hoogste niveau. Bij de mavo/havo klas ga je dan bijvoorbeeld door naar 2 havo. Uiteindelijk bekijken de docenten op basis van je resultaten welke klas het beste bij je past: vwo, havo of mavo.

Past een dakpanklas bij jou?

Wij gaan er altijd van uit dat de basisschool een passend advies aan je geeft. Dit advies is voor ons leidend. Je basisschool kan je ook adviseren in een dakpanklas te starten. Is het voor jou en je ouders duidelijk welk niveau bij je past? Dan kan je direct naar de mavo- of vwo-brugklas toe. Als je naar de havo gaat start je bij ons altijd in een dakpanklas.