Onderwijs & meer

Q-highschool

Wil je een vak volgen dat jouw eigen school niet aanbiedt? Of meedoen aan leerzame workshops? Dan zijn de lessen en uitdagingen van de Q-highschool echt iets voor jou.

Onderwijs & meer

Q-highschool

De Q-highschool in het kort

De Q-highschool is ontwikkeld door ons onderwijsbestuur Quadraam. Samen met leerlingen van andere scholen kan je interessante modules en (nieuwe) vakken volgen, die onze school niet aanbiedt. Er zijn ook interessante workshops (‘avonturen’).

Bekijk hier het aanbod!

Parcours of avontuur?

Binnen de Q-highschool vind je parcoursen en avonturen. Zit jij in de bovenbouw havo of vwo? Dan kan je voor een parcours kiezen. De avonturen zijn geschikt voor zowel onderbouw als bovenbouw!

Kies voor een parcours

Op dit moment zijn er de volgende parcoursen: Wiskunde C,D, Informatica, Maatschappijwetenschappen, Filosofie, Spaans, en Bedrijfseconomie. Wil je een vak volgen dat hier niet bij staat? Laat het ons weten via q-highschool@quadraam.nl. In 3 havo en 3 vwo bieden veel van bovenstaande vakken een kennismakingsmodule aan, zodat je kunt ervaren of het vak écht iets voor jou is.

Kies voor een avontuur

Naast de parcoursen, zijn er ook avonturen binnen de Q-highschool. Iedere leerling mag zich hiervoor aanmelden, dus ook als je in de onderbouw zit (vwo/havo/mavo). Het aanbod wisselt per periode, maar heeft bijvoorbeeld bestaan uit:

• Hoe los ik een moord op?
  • Hoe leer ik supergoed presenteren?
  • Is er meer tussen hemel en aarde?
  • Hoe werkt ons strafrecht: van misdrijf tot veroordeling?
  • Hoe word ik een topontwerper?
  • Hoe maak ik mijn eigen game?

Jullie krijgen begeleiding van een docent en onderzoeken allerlei kennisgebieden, ook ontmoet je mensen van wie je veel kunt leren in de praktijk! Je hebt zelf veel invloed op je leerproces: wat wil je weten en hoe wil je dat doen?

Praktische informatie

Iedere acht weken start een nieuwe periode, vier keer per jaar. Je kunt dus regelmatig iets anders kiezen: ga je verder met je parcours en meld je je aan voor de volgende module? Of wil je eens een avontuur proberen? De Q-highschool is virtueel en bijeenkomst zijn online of op één van de Quadraam-scholen. Als het te ver is om te fietsen, word je gebracht met de taxi! Wil je weten welke mogelijkheden er voor jou zijn binnen de Q-highschool of je direct aanmelden? Neem dan contact op met de heer Wolters, contactpersoon voor Q-highschool. Zijn e-mailadres: t.wolters@lyceumelst.nl.

Je kunt je inschrijven via de website van de Q-highschool.
Overleg altijd even op school met je mentor of met de Q-highschoolcontactpersoon dhr. Wolters.

contact