fLEx-uren vol keuzes

Je bepaalt bij ons deels zelf hoe je schooltijd eruitziet. Naast de reguliere lessen krijg je namelijk twee fLExuren per week. Deze uren mag je zelf invullen; we geven je verschillende mogelijkheden.

fLEx-uren vol keuzes

fLExuren binnen onze school

Naast de reguliere lessen op onze school krijg je twee fLExuren per week. Deze uren mag je in principe zelf invullen, we geven je opties om uit te kiezen. De fLExuren staan op dinsdagmiddag het 6e en 7e lesuur ingeroosterd voor iedere leerling in ieder leerjaar. De fLExuren zijn verplichte lesuren, maar je krijgt meestal zelf de vrijheid om ze nuttig in te vullen. En sta je er supergoed voor? Dan ben je misschien wat eerder vrij.

Keuze-opties tijdens de fLExuren

Hoe jij je fLExuren het beste inzet, dat bepaal je zelf. Misschien heb je wat achterstand voor een vak. Of je vindt iets moeilijk en wilt extra oefeningen en uitleg. Je kunt de fLExuren inzetten voor:

• Extra uitleg voor een grote groep
  • Individuele uitleg door je leraar
  • Bijles van een tutor
  • Extra oefeningen
  • Gesprek met je mentor
  • Zelf huiswerk maken of leren voor een toets
  • Vragenuurtje voor een toets
  • Proefjes inhalen
  • Begeleiding bij het maken van je profielwerkstuk
  • Studievaardigheden leren
  • Faalangst-, sociale vaardigheids- of examenvreestraining
  • Voorlichting over bijvoorbeeld een reisweek of profielwerkstuk
  • fLExtra-activiteiten

Rol van je mentor en docenten

Je mentor zal de fLExuren af en toe inzetten om met jou of met je klas te praten. Ook kan hij/zij je helpen de uren op een goede manier in te vullen, je mag altijd om advies vragen. Andere docenten kunnen ook een beroep op je doen tijdens deze uren. Bijvoorbeeld om een les in te halen of extra uitleg te krijgen. Het is dan verplicht om aanwezig te zijn.

Zelf je fLExuren invullen

Heb jij al bedacht hoe je je fLExuren invult? Je geeft in Magister aan waar je naartoe wilt tijdens deze uren. Ook geven docenten in Magister aan waar je eventueel verplicht bij moet zijn.

Vragen over de fLExuren?

Ga dan even langs bij je mentor, hij/zij kan je verder helpen.