Somtoday gebruiken

Op Lyceum Elst maken wij gebruik van de online software van Somtoday. Een eenvoudige en overzichtelijke manier om allerlei schoolgegevens inzichtelijk te maken voor jou en je ouder(s)/verzorger(s). Zodra je bij ons op school start, krijgen jij en je ouders eigen inloggegevens en een korte instructie.

Wat vind je in Somtoday?

Denk aan actuele informatie over het lesrooster, behaalde cijfers, benodigd lesmateriaal, gepland huiswerk en ziekmeldingen. Zo weten jij, en je ouders, precies waar jullie aan toe zijn.

Somtoday voor leerlingen: hoe werkt het?

Zodra je bij ons op school begint, ontvang je van ons inloggegevens voor de website van Somtoday. Hier kan je inloggen en op deze manier alle informatie ontdekken. Je kunt nu gemakkelijk opzoeken in welk lokaal je les hebt, welk huiswerk je nog moet maken en welk cijfer je hebt behaald voor Engels.

Download handleiding leerlingen

Somtoday voor ouders: hoe werkt het?

Ook u als ouder krijgt inloggegevens voor Somtoday. Zo kunt u eenvoudig meekijken met uw kind. Hoe ziet het rooster eruit, hoe staat uw kind ervoor qua cijfers en is hij/zij afwezig geweest? Ook kunt u via Somtoday mentor-gesprekken inplannen.

• Inloggen doet u met de inloggegevens die u van ons krijgt.
  • U kunt de Somtoday-ouder-app downloaden in de Google Play store of in de App Store van Apple (IOS).
  • Uw wachtwoord wijzigen kan alleen via de website, niet via de app.

Download handleiding ouders

Hulp nodig bij het gebruik van Somtoday?
Op de website van Somtoday vindt u een aantal veel gestelde vragen.
Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.
som