Samenwerkingen

Voor ons als school is het belangrijk onze leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op hun toekomst. We willen daarbij iedereen mooie kansen bieden en zijn of haar talenten optimaal laten ontwikkelen. Lyceum Elst werkt hiervoor graag samen met andere partijen.

Samenwerking met basisscholen: uitdaging voor plus-leerlingen

Soms is de aangeboden stof op de basisschool niet genoeg voor leerlingen. Extra uitdaging is dan natuurlijk erg welkom. Voor deze zogenaamde plus-leerlingen hebben we op Lyceum Elst een uitdagend traject samengesteld. We werken hiervoor al een aantal jaren samen met basisschool De Elstar en ook basisschool De Zonnepoort doet mee. Plus-leerlingen volgen een speciaal traject en krijgen op onze school gastcolleges van docenten èn coaching door oudere leerlingen.
Meer over Plus-leerlingen aan de slag op onze school

“Als je erg goed bent in een vak, dan krijg je de mogelijkheid om al eindexamen te doen, ook al zit je nog niet in het examenjaar. Ik heb Duits al gedaan, waardoor ik volgend jaar meer tijd heb voor andere vakken en activiteiten.” Lara – havo 4

Samenwerking met Travel Active High School

Wij werken samen met Travel Active High School, zo bieden wij studenten uit het buitenland een kans om in Nederland onderwijs te volgen. Deze studenten komen voor een aantal maanden naar Nederland en zoeken dan ook een gastgezin om te verblijven. Wilt u meer informatie hierover, meen dan een kijkje op  www.travelactive.nl/high-school-holland

Bent u een gezin uit Elst en wilt u een buitenlandse student met zijn of haar cultuur in huis halen? Dan geeft Travel Active u alle informatie die u nodig heeft.

Vanaf eind augustus heten wij studenten zeer welkom op Lyceum Elst. Zij zouden graag geplaatst worden bij een gastgezin in Elst of omgeving en op fietsafstand van de school. Maak hieronder kennis met ze. Naast deze studenten komen er nog meer internationale studenten naar Nederland. Benieuwd naar hen? Bekijk dan ook de profielen van deze studenten. Wij horen graag van je!

Heeft u vragen aan ons, bel gerust 020- 737 20 62 of kijk op www.travelactive.nl/high-school-holland of  Bekijk onze pagina voor gastgezinnen.