Lyceum Elst in het kort

Zoekt u een middelbare school, waar uw kind alle kansen krijgt? Waar we talenten ontdekken en ontwikkelen en kansen volop benutten? Een school in een fijne woonwijk, waar persoonlijk contact voorop staat en een veilige, geborgen sfeer heerst? Dan is Lyceum Elst dé plek voor uw kind.

Waar Lyceum Elst voor staat

Uw kind is bij ons van harte welkom voor een opleiding op mavo-plus, havo- of vwo-niveau. Als middelbare school hebben wij een belangrijke rol in het leven van uw kind. Ons streven is dan ook dat iedereen op school het beste uit zichzelf haalt en de juiste bagage verzamelt voor zijn of haar toekomst. Om dit te bereiken besteden wij veel aandacht aan ons kwaliteitsbeleid, bieden we keuze-opties en hebben we regelmatig contact met leerlingen en ouders.

> Meer over onze missie en visie

Veiligheid binnen onze school

De overgang van de basisschool naar de middelbare school is best groot. Voor kinderen is dit erg spannend, maar ook als ouder kunt u hier vragen of zorgen over hebben. Het is dan ook prettig als de nieuwe school prettig en veilig aanvoelt. Binnen onze school zijn veiligheid en geborgenheid belangrijke speerpunten. Persoonlijk contact en begeleiding door een mentor dragen hier aan bij. Ook hebben we diverse aanspreekpunten en richtlijnen als het bijvoorbeeld gaat om pestgedrag. De locatie van onze school, een fijne woonwijk in Elst, draagt ook bij aan het veilige gevoel.

“Lyceum Elst is de perfecte school voor mij. Lekker dichtbij en de schoolreizen zijn enorm gezellig met alle klasgenoten en docenten.” Lara – havo 4

Locatie en bereikbaarheid

Onze school staat in een fijne woonwijk in Elst en dat voelt vertrouwd. De school is goed bereikbaar. Woon jij in Elst, een dorp in Overbetuwe of Lingewaard, in Arnhem-Zuid of Lent? Kom dan op de fiets of pak de trein of bus.

Wees welkom en maak kennis

Wilt u graag met eigen ogen Lyceum Elst bekijken? De sfeer proeven en kennis maken met onze docenten en ons beleid? U bent van harte welkom tijdens onze voorlichtingsmomenten. Heeft u specifieke vragen en geeft u de voorkeur aan een persoonlijk gesprek? Neem dan gerust contact met ons op voor een afspraak.