Wat heb ik nodig in de brugklas?

Je bent vast gewend dat op de basisschool veel schoolspullen aanwezig waren. In de brugklas verandert dit. Je hebt verschillende vakken en neemt zelf iedere dag de spullen mee die je nodig hebt. De schoolboeken krijg je in bruikleen van ons.

Daarnaast is het goed om deze spullen in de zomervakantie alvast aan te schaffen:

• Schooldevice (laptop of tablet). Klik hier voor meer informatie.

• Schooltas of rugzak met stevige bodem

• Kaftpapier voor de boeken (je moet alle boeken kaften)

• Schoolagenda

• Schriften (gelinieerd 10mm x 10mm)

• Eventueel 2 ringbanden (klapper) met 23 gaatjes of schriften (gelinieerd én ruitjes A4 10 mm x 10 mm) en ringbandvulling:

– Ruitjespapier 10 mm x 10 mm– Blanco tekenpapier

– Gelinieerd papier

– Tabbladen

• Etui:

– Pennen

– Passer

– Puntenslijper

– Gum

– Potloden

• Liniaal van 30 cm lengte

• Geodriehoek

• Schaar

• Lijmstift

• Rekenmachine van Texas Instruments (vanaf leerjaar 2 verplicht); type ti-30 xb (batterij) multiview of de ti-30 xs (solar) multiview.

• Oortjes of hoofdtelefoon om geluidsfragmenten op je device te beluisteren

• ID-kaart voor schoolexcursies

Je ontvangt een tekenetui met tekenmaterialen tijdens de les beeldende vorming (kosten zijn opgenomen in de ouderbijdrage). Je leest bij het vak Nederlands vier leesboeken. Deze dien je zelf aan te schaffen of te lenen uit de bibliotheek.