Bring your own device

Breng je eigen laptop mee naar school. Het apparaat waar je thuis al vertrouwd mee bent, waar je eigen spullen op staan en waar je mee kunt werken en leren: op school en thuis.

Bring your own device

De visie van Lyceum Elst

We willen het gebruik van ICT en digitale werkvormen graag uitbreiden, maar wel alleen als het meerwaarde heeft voor de kwaliteit van het onderwijs. We hebben dan ook niet de intentie om de boeken de deur uit te doen. De computer (laptop) is het gereedschap en geen doel op zich. We willen en kunnen de aanschaf van een device niet verplichten, maar raden dit wel sterk aan. Een eigen laptop, voor eigen gebruik: bekend en altijd bij de hand.

Wat voor device moet het zijn?

Wij kiezen ervoor om niet één uniform apparaat voor te schrijven en we kiezen dus ook niet voor centrale inkoop. Dat is vooral zo omdat leerlingen vaak al in bezit zijn van een eigen laptop. Belangrijk is dat onze digitale lesmethodes en toetsprogramma’s het beste werken op een laptop met een Windows besturingssysteem. Om die reden wordt een ander apparaat (Chromebook, MacBook) dringend afgeraden.

Het is belangrijk aan de laptop dat er een goede internetverbinding mogelijk is en ook de aanwezigheid van een Office pakket (Word, Excel, Powerpoint) is gewenst. Dit laatste wordt gratis aangeboden wanneer uw zoon/dochter eenmaal op school toegang heeft op ons netwerk.

Sinds 2022 werken we samen met Signpost. Zij bieden onder meer HP ProBook-toestellen die wij samen met hen hebben geselecteerd. Over dit aanbod informeren we nieuwe leerlingen en hun ouders/verzorgers actief via een flyer. Hebt u vragen over bring your own device (byod)? Dan kunt u altijd contact opnemen.

Bekijk de flyer van Signpost hier       > Bekijk hier de video