Gebouw Nijverheidsweg in gebruik

Vanaf volgende week dinsdag nemen we een nieuw gebouw in gebruik voor ons onderwijs op slechts een paar honderd meter van ons hoofdgebouw. Aan de Nijverheidsweg 2b is een vrijstaand pand ingericht als kleinschalig onderwijsgebouw met 7 klaslokalen voor theorielessen, pauzeruimte en studieruimte. Op het kaartje hieronder kun je de locatie van de extra onderwijsruimte zien. Met de ingebruikname van dit nieuwe pand wordt het minder druk in de huidige gebouwen en krijgen we meer mogelijkheden om een goed lesrooster voor alle leerlingen te maken.

Het nieuwe gebouw gaan wij gebruiken voor onze oudste leerlingen. De eerste lessen zijn vanaf dinsdag 17 mei ingeroosterd voor vwo 4 en 5. Na de zomervakantie krijgen hier leerlingen van havo 5, vwo 5 en vwo 6 les. Zij zijn één of meer dagen per week op deze locatie.

De weken tot aan de zomervakantie gebruiken we om ervaring op te doen in dit gebouw. Op basis van de ervaringen van leerlingen en medewerkers kunnen we dan voor het komende schooljaar kleine aanpassingen doen. Na de zomervakantie plannen we een moment waarop ouders van leerlingen die er leskrijgen kunnen komen kijken.

We zijn met de gemeente in gesprek over nieuwbouw ter vervanging van de lokalen van het Letterendomein en het pand aan de Nijverheidsweg. We weten dat realisatie van nieuwbouw tijd kost. Voor de komende schooljaren hebben we met de Nijverheidsweg 2b dichtbij een fijne locatie gevonden.

Als je nog vragen hebt naar aanleiding van dit bericht, kun je terecht bij de teamleider van de bovenbouw havo en vwo, Jeroen Reusen (j.reusen@lyceumelst) of een bericht sturen naar info@lyceumelst.nl.