Lyceum Elst wint 1e en 2e prijs bij Euregio-scholenwedstrijd!

Wat zijn we ontzettend trots op onze 2-vwo-leerlingen en hun begeleidende docenten van de vakken aardrijkskunde, Duits en drama. Maandag hoorden zij in het Duitse Goch dat ze de 1e en 2e prijs in de wacht gesleept hebben bij de Euregio-scholenwedstrijd!

De wedstrijd is bedoeld voor middelbare scholieren van 12 tot 18 jaar, die hun fantasie helemaal de vrije loop mochten laten. Van filmpje, Instagram-story of stripverhaal tot poetry slam, lied of theaterstuk. Het doel: leer wat Europa voor jou betekent en denk na over hoe het Europa van de toekomst er uit zou moeten zien. Dit alles omdat het dit jaar 30 jaar geleden is dat het Verdrag van Maastricht werd gesloten en de Europese Unie in haar huidige vorm werd opgericht.

Lyceum Elst heeft met 2 klassen 2-vwo aan deze wedstrijd deelgenomen. De leerlingen mochten maandag in Goch de 1e en de 2e prijs in ontvangst nemen! Ze maakten een heuse speelfilm.

Rondom de inzending werd intensief samengewerkt tussen de schoolvakken Drama (een film- en acteerworkshop), Duits (nasynchronisatie van de filmopnamen) en Aardrijkskunde (de Europese samenwerking). Dit is alles heeft dus geresulteerd in een prestatie waar we enorm trots op zijn!