Expositie examenwerk havo-5 Beeldende Vorming

Bij de hoofdingang is examenwerk van havo-5 Beeldende Vorming van het afgelopen schooljaar te bewonderen.

De expositie geeft een kijkje in de keuken van het examenvak Beeldende Kunst, waarbij de individuele ontplooiing van de leerling voorop staat. Aan hand van relevante, actuele thema’s ontwikkelen leerlingen een onderzoekende houding en brengen ze kunst in verbinding met maatschappelijke kwesties. En dat zo creatief mogelijk. Daarnaast ontwikkelen ze expressieve middelen en leren ze zich beeldend uit te drukken. En omdat het zo geheel anders is dan alle andere examenvakken, ervaren leerlingen het als een verademing tussen alle theorie!

Door een samenwerkingsverband met het OBC Elst, is het op onze school voor havo- en vwo-leerlingen mogelijk om Beeldende Vorming als examenvak te kiezen. Binnen het profiel Cultuur en Maatschappij (C&M) kan de havo- of vwo-3-leerling een keuze maken uit Drama of Beeldende Kunst.

Kom kijken, ontdekken en denken in mogelijkheden!
(R. Heid)