Alfa-excellentie voor talenknobbels

Binnen de talenvakken zijn we volop bezig met de ontwikkeling van een Alfa-excellentieprogramma. Zo bieden we aan excellente leerlingen de mogelijkheid de taal waarin ze uitblinken vervroegd af te sluiten en kun je Spaans volgen bij de Q-highschool.

Vervroegd examen

Vervroegd examen doen betekent in de praktijk dat leerlingen in het voorexamenjaar al hun eindexamen doen. Daarmee heb je dit vak alvast afgesloten, wat je extra ruimte geeft om het vak op een hoger niveau te volgen, of om je in te spannen voor een vak waar je wat minder goed in bent.

Wil je je verder verdiepen in een taal? Dan mag je (extern) verder studeren (denk aan Cambridge-Engels, Delf Scolaire-Frans en Goethe-Duits). Tevens is er de mogelijkheid om op een hoger niveau eindexamen te doen. De vrijgekomen ruimte zou ook anders ingedeeld kunnen worden. Dit bespreek je samen met de Alfa-excellentiecoördinator.

Vragen?

Heb je vragen over het Alfa-excellentie programma? Klik dan hier of neem dan contact op met de Alfa-excellentiecoördinator mevrouw Scheepers (j.scheepers@lyceumelst.nl).