Leerlingen

Eindexamen: wat nu?

Zit jij in mavo-4, havo-5 of vwo-6? Dan doe je dit jaar eindexamen. Een spannende tijd voor jou, maar ook voor je familie en voor de docenten op school. Natuurlijk willen we graag dat iedere eindexamenkandidaat slaagt voor het examen. We helpen je graag op weg om je goed voor te bereiden.

Leerlingen

Eindexamen: wat nu?

Informatie en examenrooster

Meer informatie, ook over de roosters, ontvang je via je mentor en/of van onze examencommissie, maar je kunt ook zelf een heleboel vinden door deze pagina van examenblad.nl alvast goed te bestuderen.

Eindexamenreglement en PTA’s

Net als voor het overgaan naar de volgende klas, zijn er ook regels voor het behalen van het eindexamen. We hebben een examenreglement opgesteld, het is goed dit door te lezen. Ook kan je het Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) bekijken dat bij jouw klas hoort.

Download het examenreglement   Download de PTA’s

Dyslexie examentraining

Heb jij extra hulp nodig bij de voorbereiding van je eindexamens? Voor leerlingen met een dyslexieverklaring organiseren wij een speciale examentraining. Ook leer je hulpmiddelen te gebruiken. Je kunt je hiervoor aanmelden via je mentor.

Vragen over de examens en reglementen?

Heb je de informatie doorgelezen en toch nog vragen over het eindexamen, de normen of het PTA? Neem dan contact op met dhr. J. Baank  j.baank@lyceumelst.nl (examensecretaris mavo) of dhr. H. van Gisbergen h.vangisbergen@lyceumelst.nl (examensecretaris havo en vwo).

Extra examentraining in de buurt?

Wanneer uw kind behoefte heeft aan extra voorbereiding op het examen, buiten school, dan zijn er mogelijkheden voor extra examentrainingen te volgen. U kunt de aanbieders van deze trainingen vinden via google.

Meer weten over opties voor eigen ontwikkeling op Lyceum Elst?
Neem dan gerust contact met ons op. We geven je graag meer informatie.