Lyceum Elst loot dit schooljaar niet

Leerlingen uit groep 8 van de basisschool oriënteren zich in deze periode op hun nieuwe middelbare school. Anders dan vorig jaar geldt op Lyceum Elst dit schooljaar geen maximumaantal toelaatbare leerlingen. De inschrijving van nieuwe leerlingen vindt dus ook niet plaats op basis van loting. Dat is goed nieuws voor leerlingen die graag in Elst naar school gaan en een advies vwo, havo of mavo (vmboT) hebben.

Eén centrale aanmeldweek
Komend voorjaar melden alle achtstegroepers in heel Nederland zich voor het eerst gelijktijdig aan bij een middelbare school. Dat doen ze in de laatste week van maart (25 t/m 31 maart), ongeacht het feit of de school wel of geen maximumaantal inschrijvingen hanteert.

Kennismaken
Voor leerlingen uit groep 7 of 8 zijn er volop mogelijkheden om kennis te komen maken met Lyceum Elst. Zo zijn er kennismakingslessen op maandag 15 januari, woensdag 31 januari en donderdag 1 februari 2024. Daarnaast is zaterdag 2 maart nog een Open Dag. Inschrijving voor deze activiteiten verloopt via de website: www.lyceumelst.nl.