Vandaag bezocht 3M de Tweede Kamer voor het vak Maatschappijleer, dit als introductie tot het thema politiek en rechtsstaat. Onder leiding van ProDemos kregen de leerlingen een kijkje in de keuken van de Nederlandse politiek. Een interessante dag die een mooie inzage geeft in het bestuur van Nederland.

Klas 2-havo en 2-vwo gingen tijdens LE-week 2 naar het Focus Filmtheater om daar de film ”Le Nouveau” te zien in het kader van het vak Frans. Er werd gelachen en de film was soms misschien ook herkenbaar.

Met 3-havo gingen we een dagje naar de HAN in het kader van het maken van de profielkeuze. We werden ontvangen door middel van een quiz en vervolgens kregen we op elk gebied een workshop! Het was een interessante en geslaagde ochtend/middag!

Ein-de-lijk weer eens een INDOOR sportdag. Vandaag hebben al onze 2e jaars een badmintontoernooi in de Helster! Muziekje aan en knallen!

Alle klassen die het vak maatschappijleer hebben bezoeken deze LE-week het gemeentehuis in Elst. Hier ervaren de leerlingen hoe het is om een politieke partij te vormen en te discussiëren met elkaar.
Onze jaarlijkse schaatsactiviteit met klas 1 was weer een groot succes!



Op maandag 8 december zijn acht leerlingen uit 5 VWO samen met mevrouw Spanbroek en mevrouw Kuenen naar Theater De Kik in Elst geweest om daar de voorstelling Le Comte de Monte-Cristo bij te wonen. Op de foto’s zie je een mooie sfeerimpressie. De leerlingen hebben de voorstelling helemaal in het Frans gevolgd, chapeau! Het was een geslaagde middag. Zo zie je maar weer dat je echt niet alleen in het klaslokaal met de Franse taal bezig bent😊. Volg je Frans, zit je in de bovenbouw en lijkt het je ook leuk om een keertje mee te gaan? Meld je dan bij mevrouw Kuenen, dan word je op de hoogte gehouden van komende voorstellingen.



Heb jij hulp nodig bij een vak? Is bijles dan misschien idee? Log in op het bijlesplein en kijk of er een tutor (= leerling van onze school die bijles geeft) beschikbaar voor jou is!
Klik hieronder:
Afgelopen vrijdag en woensdag zijn Havo 5 en VWO 5 op excursie geweest naar verschillende wijken in Amsterdam. Waaronder de duurzame wijk Schoonschip, creatieve broedplaats NDSM werf en via het pondje naar de Volewijck waar gentrificatie onderzocht wordt. Het waren gezellige, leerzame en zonnige dagen!
Leerjaar 1 zag deze week de voorstelling over vriendschap, gespeeld door Theater Oospool: KEET.
De voorstelling was grappig gespeeld door de acteurs en door Els de geit, maar ging ook over een best wel serieus onderwerp. Wat als er problemen ontstaan in je vriendschap, hoe ga je daar om, hoe praat je dan met elkaar? Compliment aan alle leerlingen, zij waren een goed publiek bij deze voorstelling.
Tijdensdeze LE-week zien de leerlingen van leerjaar 2 (en de dramaleerlingen uit leerjaar 3) de voorstelling ‘Hassan en Moos’ van de Toneelmakerij uit Amsterdam. De acteurs speelde de voorstelling in een gewoon klaslokaal.
Het verhaal in de voorstelling gaat over de vrienden ‘Hassan’ en ‘Moos’; een islamitische en een joodse jongen die samen een account hebben op TikTok. Ze delen hierop grappige dansjes en van alles wat ze meemaken. Gedurende de voorstelling gaat het steeds meer over de verschillen in afkomst en over hoe de oorlog tussen Israël en Palestina hun vriendschap raakt.
Ze raken in conflict, maar komen er samen ook weer uit.
Een bijzondere voorstellingen die aanzet tot nadenken over vriendschap en moeilijke dingen bespreekbaar maakt. Knap werk van de acteurs!
