Scholierenverkiezingen 2023: bijna 800 stemmen in eigen ‘LE-stembureau’

Vandaag waren de scholierenverkiezingen. Daardoor konden onze leerlingen al voor hun 18e ervaren hoe het is om te stemmen. We hopen daarmee, net als met ons leerlingplatform, een debatteam,  een bezoek aan de Tweede Kamer en nog véél meer, bij te dragen aan burgerschapsvorming en een democratische schoolcultuur. Bijna 800 leerlingen kwamen naar het stembureau in lokaal 12! De stemmen zijn geteld en de uitslag van de scholierenverkiezingen is dus bekend. We stuurden onze uitslag ook in naar de landelijke scholierenverkiezingen. Scroll voor de resultaten daarvan even door naar het bericht van de NOS. Ook het bericht dat de Gelderlander optekende over onze eigen scholierenverkiezingen vind je onderaan deze pagina.