Leerlingen 2V en 3V geven gevarieerde gastlessen in de brugklas

‘Leerlingen uit klas 1 vwo krijgen bij filosofie en bij wetenschap en onderzoek af en toe gastlessen van leerlingen uit vwo 2 en vwo 3. Zo leerde Niek de nieuwe vwo’ers over flexibliteit en zelfbeheersing in oosterse vechtsporten, discussieerden Rose en Elise met hen over waarheid en schijn en over grensoverschrijdend gedrag in een populaire serie en nam Elina hen mee in de strijd om (vrouwen)rechten in Iran in deze tijd. Over die laatste les vertelt Loïs uit 1 vwo B het volgende:
“Wij hebben een gastles gehad over protesten in Iran. Ik vond het een erg aangrijpend onderwerp, omdat ik het heel stoer vind dat die vrouwen gewoon doen wat ze willen, ook al mag het niet. Ik vond het ook heel filosofisch omdat heel veel mensen een andere mening over dit onderwerp hebben en daardoor kan je heel goed discussiëren. Ik heb veel aan deze les gehad en geleerd hoe dankbaar ik moet zijn dat wij in zo’n fijn en vrij land leven. En dat andere mensen moeten vechten voor hun vrijheid.”