Update Ghana-werkgroep: borehole geopend en sponsorsportdag groot succes!

Afgelopen maand is de borehole op onze school in Butre Ghana in gebruik genomen. Het geld voor deze boring is bekostigd uit de opbrengst van de kerstmarkt en de valentijnsactie. Door deze borehole hebben de leerlingen en de omgeving van de school weer toegang tot redelijk schoon water. Dit zorgt onder andere voor minder zieke kinderen.

De laatste actie van het huidige schooljaar was de sponsorsportdag op maandag 3 juli. De leerlingen van leerjaar 1 en 2 was gevraagd om zich te laten sponsoren om zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel. Het geld dat hiermee opgehaald is, wordt gebruikt voor de inwoners van een woongemeenschap voor verstandelijk of meervoudig beperkte kinderen.

Op deze dag is door de leerlingen van Lyceum Elst € 4.315,48 opgehaald en dat overtreft al onze verwachtingen. Wij kunnen de inwoners van de woongemeenschap heel blij maken met een nieuwe industriële wasmachine en met een paar naaimachines waarmee ze zelf spullen kunnen maken om te verkopen. Dit is geweldig nieuws en wij willen dan ook alle sponsoren, leerlingen en donateurs die zich ingezet hebben ontzettend bedanken. Sponsoren bedankt voor het beschikbaar stellen van de prijzen (mevrouw van Bussel en HEMA Huissen).

De leerlingen die het meeste geld opgehaald hebben en een daarvoor een cadeaubon ontvangen:

Leerjaar 1: anoniem
Leerjaar 2: Vince Doerwald (2HA)

De groepen die het origineelst op de sponsorsportdag kwamen hebben een zomerpakket ontvangen:

Leerjaar 1: de teenkaasjes (1HVB)
Leerjaar 2: de soepgeiten (2VB)

De klassen die de sponsorsportdag hebben gewonnen zijn getrakteerd op heerlijke tompoucen:

Leerjaar 1: 1VB
Leerjaar 2: 2VC

Namens de Ghanawerkgroep willen wij nogmaals alle leerlingen van Lyceum Elst bedanken en een heerlijke vakantie wensen!