Maatschappelijke Stage

Wat ga jij voor de maatschappij doen?

Het beste uit jezelf halen en de juiste bagage voor je toekomst verzamelen. Dat vinden wij als school belangrijk voor onze leerlingen. Actief zijn buiten school, leren in de praktijk en meedoen in de maatschappij is daarbij onmisbaar. Daarom is de Maatschappelijke Stage een verplicht onderdeel op Lyceum Elst.

Wat ga jij voor de maatschappij doen? Een paar voorbeelden:

• Een training geven of wedstrijden fluiten bij de sportvereniging
  • Helpen op de ijsbaan tijdens het Winterfestijn in Elst
  • Aan de slag bij het startbureau van een wandelevenement, zoals de Polentocht in Driel
  • Wilgen helpen knotten bij Overbetuwe Groen Natuurlijk
  • Je steentje bijdragen bij acties van de Voedselbank

Een ‘boost’ voor je persoonlijke ontwikkeling

Onze ervaring is dat de hulp meer dan welkom is op de stageplekken. Je doet dus echt iets goeds voor de maatschappij! Gelukkig is de maatschappelijke stage vaak erg leuk én het geeft je ontwikkeling een echte boost:

• Je krijgt meer zelfvertrouwen
  • Je leert respect voor anderen te hebben
  • Je bent actief in een hele andere omgeving
  • Je ontdekt wat je als vrijwilliger kan bijdragen
  • Je krijgt een goed gevoel als je anderen belangeloos helpt
  • Je ervaart waardering voor je inzet

Meer informatie in de brochure

Alle over de Maatschappelijke Stage, vind je in onze ‘MAS-brochure’. Die kun je hieronder downloaden.

Brochure Maatschappelijke Stage (nieuwe brochure volgt)

Je kan ook altijd terecht bij onze coördinator maatschappelijke stage: mevr. M. Van Bussel. Zij is per e-mail bereikbaar: m.vanbussel@lyceumelst.nl of telefonisch via 0481-362920.