Groep 8

Onze school: iets voor jou?

Bij ons ben je helemaal op je plek als je op zoek bent naar een middelbare school waar je jezelf kunt zijn, veel nieuws leert, kansen krijgt en waar je met plezier naartoe gaat.

Groep 8

Onze school: iets voor jou?

Fijne sfeer, persoonlijk en modern

Wij zijn een moderne school met een enthousiast en sterk docententeam. Onze leerlingen waarderen de persoonlijke aandacht die we voor ze hebben. Samen schept dat een fijne sfeer. Wij bieden goed onderwijs en vinden het belangrijk dat jij je op je eigen manier ontwikkelt.
> Lees meer over wat je allemaal kunt kiezen

Een stevige basis voor later

Ons onderwijs legt een stevige basis voor later. Dit betekent bij ons: onderwijs in je eigen klas van docenten die je ook buiten de les persoonlijk op weg helpen.
> Meer over je eigen ontwikkeling

Verder op een ander niveau

Leerlingen die dat willen, kunnen bij ons doorstromen van het ene naar het andere niveau, bijvoorbeeld na de brugklas. In havo 4 en 5 hebben we een vwo-route voor als je wilt doorgaan op het vwo. Onze mavo is een mavo+. Je wordt hier uitgedaagd doordat je een extra examenvak volgt. Dat geeft je een goede basis om verder te gaan op de havo. Ook op ons vwo kun je extra vakken kiezen. Ontdek samen met ons je mogelijkheden!
> Meer over vwo
> Meer over havo
> Meer over mavo+
> Welke brugklas past bij jou?

Extra uitleg of uitdaging: volop keuze in je fLExuren

Je bepaalt bij ons deels zelf hoe je schooltijd eruitziet. Naast de reguliere lessen krijg je namelijk twee fLExuren per week. Deze uren mag je zelf invullen, we geven je verschillende mogelijkheden. Misschien wil je graag extra uitleg over aardrijkskunde of doe je extra proefjes voor biologie.
> Meer over fLExuren

Even wennen.. wij helpen!

Wennen op een nieuwe school is best spannend. Daarom beginnen we altijd met een introductieperiode. Ook heb je direct een vast aanspreekpunt: je mentor. Hij of zij helpt je op weg en kijkt of alles goed gaat.
> Meer over begeleiding
> Meer over onze introductieperiode

Meer weten over opties voor eigen ontwikkeling op Lyceum Elst?
Neem dan gerust contact met ons op. We geven je graag meer informatie.
contact