Leerlingen

De keuze is aan jou!

Vind jij het fijn om zelf invloed te hebben op je schooltijd? Wil je jouw interesses en talenten benutten en doen waar jij blij van wordt? Bij ons op school volg je natuurlijk een basisprogramma, maar je kan ook zelf richtingen kiezen. De keuze is aan jou!

Leerlingen

De keuze is aan jou!

Vind jij het fijn om zelf invloed te hebben? Wil je jouw interesses en talenten benutten en doen waar jij blij van wordt? Bij ons op school volg je natuurlijk een basisprogramma, maar je kan ook zelf richtingen kiezen. De keuze is aan jou!

Kies voor een stevige basis

Wil jij je basis verstevigen en goed kunnen doorstromen naar een hoger niveau of die ene vervolgopleiding? Dan kan je op vwohavo of mavo kiezen voor extra vakken en meer uitdaging.

> Meer over opleidingsniveaus

Ga voor het profiel dat bij jou past

In mavo 2 en in havo of vwo 3 maak je een keuze voor een profiel. Ben jij een echte cultuurliefhebber? Of wil je je juist richten op de natuur en techniek? Ontdek waar jouw interesses liggen en kies het profiel dat bij je past.

Gebruik je fLExuren zoals jij het wilt

Naast de reguliere lessen krijg je in ieder leerjaar 2 fLExuren per week. Deze uren mag je zelf invullen, we geven je opties om uit te kiezen. Zo kan je extra uitleg voor een moeilijk vak krijgen, proefjes inhalen of studievaardigheden leren.
> Meer over fLEx-uren

Leer ook buiten de les met fLExtra

We leren bij ons op school niet alleen binnen het reguliere schoolprogramma. Leerlingen die dat willen, kunnen er zelf voor kiezen om iets extra’s te doen. Dat noemen we bij ons op school fLExtra. Al deze activiteiten zijn flexibel en extra: daarom noemen we ze fLExtra.

Ontwikkel jezelf optimaal met talenturen

In de brugklas plannen we naast fLExuren ook talenturen voor je in. Dankzij de talenturen in de brugklas kies je zelf welk talent je wilt ontwikkelen. Misschien weet jij al waar je goed in bent, of je wilt juist iets nieuws ontdekken. De talenturen bieden je deze keuzevrijheid.
> Meer over talenturen

Ga het avontuur aan op de Q-highschool

Ben jij nieuwsgierig en in voor een boeiend avontuur? Wil je je horizon verbreden, buiten de standaard schoolvakken om? Dan is de Q-highschool echt iets voor jou. Samen met leerlingen van andere Quadraamscholen volg je vakken als filosofie en Wiskunde D en los je interessante vraagstukken op.
> Meer over de Q-highschool

Vul je eigen Maatschappelijke Stage in

Iets goeds doen voor de samenleving, dat vinden wij als school erg belangrijk.  Je krijgt daarom uren om in te vullen met een Maatschappelijke Stage. Ga jij koffie schenken in het bejaardentehuis, helpen wilgen knotten of toch liever een voetbalteam trainen?
> Meer over de Maatschappelijke Stage

Meer weten over opties voor eigen ontwikkeling op Lyceum Elst?
Neem dan gerust contact met ons op. We geven je graag meer informatie.