Beta-excellentie:
voor
rekenwonders en onderzoekers

Zie jij een rekensom altijd weer als een mooie puzzel? Wil jij weten hoe een luchtballon in de lucht blijft zweven en waarom cola uit de fles spuit als je er Mentos in stopt? En is ‘daarom’ voor jou geen antwoord? Dan is ons bèta-excellentie programma echt wat voor jou.

Beta-excellentie:
voor
rekenwonders en onderzoekers

We dagen jou en andere enthousiaste leerlingen uit om het beste uit jezelf te halen bij de bètavakken wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie.

Zeg maar dag tegen stoffige lessen

Maar bètavakken zijn toch moeilijk? En bovendien heel erg stoffig? Dat is verleden tijd! Tijdens de bèta-excellentielessen ga je werken aan boeiende projecten binnen en buiten onze school. Dit gebeurt niet alleen op vakniveau; het is vaak een mengeling van meerdere bètavakken. Zo battle je tegen andere scholen tijdens een bèta-olympiade en voer je in de brugklas al allerlei experimenten uit tijdens de talentlessen. Als voorbereiding op een vervolgopleiding krijg je ook les van experts uit het bedrijfsleven of kun je meedoen aan een masterclass op het mbo, hbo of de universiteit. Voeg daar nog een bezoekje aan het spannende ‘Night of the nerds’ aan toe en alle stoffigheid is toch verdwenen?

Is verdieping en verbreding iets voor jou?

Het bèta-excellentieprogramma bieden we aan voor al onze leerlingen, op alle niveaus. Ben jij gemotiveerd? Dan doen wij ons best voor jou een passende activiteit te vinden! Dit kan individueel zijn of met een groep/klas. Door mee te doen aan het bèta-excellentieprogramma krijg je de uitdaging die je zoekt. Je krijgt op jouw niveau verdieping en verbreding aangeboden. En ben jij een echte uitblinker? Dan is hier the sky the limitDe invulling van het programma verschilt per leerjaar. We geven je hier graag meer uitleg over.

Vraag om informatie bij je vakdocent of zoek de bèta-excellentiecoördinator even op: Jeroen Clermonts. Mailen mag natuurlijk ook: J.clermonts@lyceumelst.nl