Onderwijs & meer

Activiteiten

Het gaat bij ons op school natuurlijk niet alleen om leren. Een fijne schooltijd hebben is ook ontzettend belangrijk. Daarom organiseren we allerlei leuke activiteiten, zoals sportdagen, schoolfeesten, schoolreisjes, studiereizen en klassenuitjes.

Onderwijs & meer

Activiteiten

Studiereizen

Leren buiten de schoolmuren: superleuk en nuttig vinden wij. Tijdens de studiereizen leer je van alles over de stad en het land waar je bent. Je neemt de cultuur en geschiedenis onder de loep, door het echt te ervaren. Ook eet je soms samen met je klas en de docenten en slaap je bijvoorbeeld in een jeugdherberg of gastgezin. Een echte belevenis, die je waarschijnlijk nooit meer vergeet!

Excursies

Met geschiedenis naar Archeon, met aardrijkskunde naar Geofort, Essen en Amsterdam of met maatschappijleer naar de Tweede Kamer. Ons onderwijsaanbod zit vol met vakexcursies: met heel veel schoolvakken ga je minimaal 1 keer op excursie tijdens je schoolloopbaan. Tijdens een excursie (een leerzaam schoolreisje) leer je meer over het vak, maar dan in de praktijk!

Klassenuitjes

Als klas een team zijn, waarin iedereen zich veilig voelt en waar de sfeer goed is. Daar werken we aan door uitstapjes te organiseren voor de hele klas. Wat je gaat doen hangt helemaal af van de docent, wat er op dat moment actueel is en wat jullie als groep leuk vinden.

Schoolfeesten

Dansen, kletsen en even niet met leren bezig zijn? Dat kan op het jaarlijkse schoolfeest van onze school. Zo organiseren we voor de onderbouw jaarlijks een echt gala op school, waar je natuurlijk welkom bent in galakleding. Voor de bovenbouw hebben we een leuke locatie buiten school geregeld voor het gala. De DJ maakt van ieder schoolfeest weer een bijzondere avond!

Mission Olympic

Hou jij van voetbal, hockey of badminton? Zie jij een vleugje competitie en een berg gezelligheid wel zitten? Doe dan mee met Mission Olympic! We maken meerdere teams en strijden tegen andere scholen tijdens landelijke sporttoernooien. Mission Olympic valt ook onder ons fLExtra-aanbod!

Bèta-olympiades

Voor de uitblinkers in biologie, natuurkunde en scheikunde zoeken we altijd nieuwe uitdagingen. Meedoen aan een landelijke olympiade en strijden tegen andere bèta-wonders is er zo één! Durf jij het aan om jouw kennis te testen? De Bèta-olympiade valt ook onder ons fLExtra-aanbod!

Let’s play!

Al spelend – met muziek of theater – elkaar beter leren kennen, beter worden in de tofste games of fitter door sporten. Iedereen is welkom! Kijk gauw op de Let’s play-pagina hoe je mee kunt doen.